Anasayfa FORUM

Son Yorumlar

  • 3 haftadır ugrasyorum ve halen randevu alamadım motosıklet için haraçç... Devamı...
    26.07.2017
  • Merhabalar e 1 belgesini tüvtürk ten alabiliyormuyum bilen varmı acaba Devamı...
    25.07.2017
  • Arkadşlar benim aracımın gaz tankının süresi doldu Böyle muyeneye götü... Devamı...
    23.07.2017
  • Bakin arkadaslar aracinizda muayene gecmis ve istasyona gitmis size 1a... Devamı...
    17.07.2017
  • Plakada mavi ışık olması halinde araç ağır kusurlu mu sayılıyor yardım... Devamı...
    14.07.2017
  • Aracin teknik verilerinden harici takilan jant lastik muayenden gecme... Devamı...
    09.07.2017
  • 14.1.9 Yakıt-/gaz boruları: uygun olarak serilmemiş 14.1.10 Yakıt-/gaz... Devamı...
    07.07.2017
  • Dünyanın bir çok gelişmiş ülkesinde araç kullanmak bana nasip oldu.Bir... Devamı...
    06.07.2017
Reklam

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi
Lütfen Giriş yada Kayıt.    Kayıp Parola?

Okuyunca paylasmak istedim
(1 inceleyen) (1) Ziyaretçi
Kurallara uygun her çeşit yazı serbest
En altSayfa: 1
BAŞLIK: Okuyunca paylasmak istedim
#821
Okuyunca paylasmak istedim 5 Yıl, 12 Ay önce Karma: 0
Emniyet Genel Müdürlüğüne mail yoluyla ulaşan çok sayıda sürücü, trafikle ilgili merak ettiği soruların cevabını istiyor. Emniyet yetkilileri ayrıca trafikte doğru bilinen yanlışlar konusunda sürücüleri uyarıyor.

-DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR-

Emniyet yetkilileri, sürücüleri halk arasında doğru bilinen bazı yanlışlara karşı uyardı.

-''Şehir içinde ya da kısa mesafelerde emniyet kemeri takmak gerekmez''

* 50 kilometre hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşılaştığı kuvvet yaklaşık 4 tondur. Ölümlü kazaların yüzde 35'i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanımı, kaza ile ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 oranında azaltır.

-''Arkada oturanların emniyet kemeri takmasına gerek yok''

* Kaza anında yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir.

-''Lastik havaları düşük olursa araç yola daha iyi tutunur''

* Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken kayma çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

-''Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir''

* Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

-''Yağmurda inik lastik daha az kayar''

* Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.

-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''

* En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

-''Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır''

* Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
leon
Yönetici
Gönderiler: 60
graphgraph
Şu an sitede değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Lütfen! Siz de üye olup ve mesaj yazarak Foruma katkıda bulunun.
 
En üstSayfa: 1
Telif Hakkı © 2008 - 2017 Arac.Muayenesi.com . Tüm Hakları Saklıdır.
Araç Muayene ve araç sorgulama ile ilgili bilgiler bulunmaktdır.