Anasayfa FORUM

Son Yorumlar

  • aracım 2015 model jeep camlar orijinal renkli yalnız aracı sıfır alırk... Devamı...
    07.12.2017
  • Araç kontağı kapalı iken arka ve ön park lambaları yanmıyor diye ağır ... Devamı...
    01.12.2017
  • kamyonetimin arka stop lambalarının birisinin dış camının bir kısmı kı... Devamı...
    14.11.2017
  • fakat aracın muayenesi gecmis bugün ceza yedim bu ceza arac sahibinemi... Devamı...
    13.11.2017
  • OPEL COMBO ARACIM MUAYENEDEN 185 60 15 84H LASTİKLE KALDI.LASTİK YÜK E... Devamı...
    13.11.2017
  • arkadaslar faydasi olur diye paylasmak istedim. dun yani 11.11.2017 mu... Devamı...
    12.11.2017
  • evet hocam içişleri bakanı durumu buna getiren bir açıklama yaptı hakl... Devamı...
    10.11.2017
  • araç muayene randevunuzu internetten ücretsiz alabilmeniz mümkün niye ... Devamı...
    10.11.2017
Reklam

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi
Lütfen Giriş yada Kayıt.    Kayıp Parola?

Yeni MTV Sistemi
(1 inceleyen) (1) Ziyaretçi
MTV (Motorlu Taşıtlar vergisi)...
En altSayfa: 1
BAŞLIK: Yeni MTV Sistemi
#753
Yeni MTV Sistemi 6 Yıl, 7 Ay önce Karma: 1
Yeni (MTV) Motorlu Taşıtlar Vergisi Sistemi
Maliye Bakanlığı, otomotivde hem Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), hem de Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sistemini değiştirmeye hazırlanıyor.Sanayi ve Ticaret Bakanlığının yeni satılan araçların ruhsatına gram/kilometre şeklinde emisyon salınımı yazılması zorunluluğunu getirmesinin ardından, emisyon salınımı motorlu araçların vergilendirilmesinde de ana unsurlardan biri haline getiriliyor.
Mevcut Sistemdeki MTV Sorgulama için linki tıklayınız.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Maliye Bakanlığı, otomotiv sektöründe yeni vergileme rejimine yönelik teknik bir çalışma yapıyor. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya uygulamalarının da irdelenerek, rapor haline getirildiği bu çalışmada, motor silindir hacmine dayalı mevcut ÖTV ve MTV sisteminin yerini iki bileşenli vergilemeye bırakması üzerinde duruluyor.

Ekonomi Koordinasyon Kuruluna da sunum yapılan teknik çalışmaya göre, motor silindir hacmi yeni dönemin vergi sisteminde de var olacak. Ancak, yeni sistemde motor silindir hacminin yanına ''emisyon salınımı'' da gelecek. Bu çerçevede gerek Özel Tüketim Vergisinde, gerekse Motorlu Taşıtlar Vergisinde yeni vergi sisteminin temelini ''motor silindir hacmi emisyon salınımı'' oluşturacak.

-EMİSYON SALINIMINA FARKLI ORANLAR-

Yeni sistemin uygulanmasına dönük çeşitli alternatifler üzerinde durulurken, genel kabul gören görüşe göre, Özel Tüketim Vergisinde yine motor silindir hacmine, elektrikli araçlarda da motor gücüne dayalı gruplar bulunacak.

Bugünkü değerlere göre gruplamaya gidilirse, otomobiller motor silindir hacmi 1.600 cm3'ü geçmeyenler, motor silindir hacmi 1.600 cm3'ü geçen, fakat 2.000 cm3'ü geçmeyenler ve motor silindir hacmi 2.000 cm3'ü geçenler şeklinde yine 3 ayrı kategoride sınıflandırılacak.

Ancak, her kategoride, emisyon salınımıyla ilgili farklı değerler buna göre düzenlenmiş vergi oranları bulunacak. Özel Tüketim Vergisi de, ''motor silindir hacmi ve emisyon salınımı'' baz alınarak tahsil edilecek.

Motorlu Taşıtlar Vergisi de, motor silindir hacmi ve emisyon salınımına göre belirlenecek. MTV'de bu iki unsurun yanına yaş sınıflamasının girip girmeyeceği ise çalışmalar sonucunda netleşecek.

-ÇEVREYE DUYARLILIK-

Konuyla ilgili AA muhabirine bilgi veren bir üst düzey Maliye yetkilisi, Avrupa ülkelerinin emisyonu ön plana alarak otomotiv vergi sistemlerinde ardarda değişikliğe gittiklerini belirtti. İngiltere gibi ülkelerin sistem değişikliğini yeni araçlardan başlattığını ve mevcut araç parkını koruduğunu kaydeden Maliye yetkilisi, şöyle konuştu:

''Avrupa ve diğer ülke uygulamalarına da tek tek bakarak, Türkiye'ye uygun yeni bir sistem oluşturma çabası içindeyiz. Bu çevreye duyarlı bir vergileme sistemi olacak. Ancak şu aşamada yürütülen hazırlıklar, sonuçta teknik bir çalışmadır. Bu çalışmalar devam edecek. Seçimden sonra da konu mutlaka gündeme gelecek. Siyasi irade istediğinde, teknik çalışma hemen hükümetin önüne konulacak.

Kyoto Protokolü de bu alanda yeni bir düzenlemeyi gerekli kılıyor. Bugün trafikteki araçların emisyon salınımı bütün dünyada giderek önem kazanan bir konu. Motor silindir hacmi, 1950-1960'larda uygulanmaya başlanmış. Çünkü o dönem vergilemede başka bir ölçü yoktu. Sonraki süreçte Avrupa'da ve diğer ülkelerde emisyon salınımı, çevreci vergiler devreye girdi. Türkiye'de de gerek Özel Tüketim Vergisinde, gerekse Motorlu Taşıtlar Vergisinde bu çerçevede bir düzenlemeye gidileceğini düşünüyoruz.

Bu çerçevede yürüttüğümüz teknik çalışmada 2 faktör yanyana getiriliyor. Örneğin (1.600-2000 cc3 araçlarda, emisyon salınımı şu olursa, vergi oranı bu olacak) denilecek. Burada kesinlikle ne yeni bir vergi getiriliyor, ne de vergi artışına gidiliyor. Sadece çevreye duyarlılık anlayışıyla emisyon salınımını da esas alan 2 bileşenli bir vergileme planlanıyor.''

-ELEKTRİKLİ ARAÇLAR NE KADAR ÇEVRECİ?-

Aynı yetkili, Özel Tüketim Vergisinde elektrikli araçlarla ilgili düzenlemenin uygulamaya konulduğunu, Motorlu Taşıtlar Vergisinde de bu tür düzenlemeye gidileceğini bildirdi.

Elektrikli araçların çevreci araçlar olarak tanıtıldığına işaret eden Maliye yetkilisi, ''Elektrikli araçların sıfır emisyonlu olduğu görüşüne katılmıyoruz. Elektrikli aracın kullandığı elektriğin üretiminde dışarıya emisyon verilmiyor mu? Kömürle çalışan bir termik santralin ya da diğer santrallerin çevreye hiç emisyon salmadığı söylenebilir mi'' diye sordu.

Bu arada çeşitli araştırmalara göre, tüm dünyada artan araç kullanımı çevre kirliliğine ve sera gazlarının (metan, ozon, karbon monoksit ve karbon dioksit) emisyonuna neden oluyor.

Dünyada her yıl motorlu taşıtların 900 milyon ton karbon dioksit (CO2) yaydığı belirtiliyor. Daha önce yapılan ölçümlerdeki trendin sürmesi halinde 2050 yılına kadar global motorlu taşıtlar emisyonunun yüzde 60'ına Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ülkeleri sebep olacak.

CO2 emisyonundaki artış üzerine başta AB ülkeleri olmak üzere birçok OECD üyesi ülke, motorlu taşıtların vergilendirilmesinde geleneksel silindir hacmi, yaş, ağırlık gibi spesifik ölçüleri terk ederek, araçların yaydığı karbon dioksit miktarını esas almaya başladı. Bu uygulamanın yakın gelecekte AB'nin ortak politikası haline gelmesi bekleniyor.

Avrupa Birliği de, Kyoto Protokolünün öngördüğü şekilde binek otomobillerinin neden olduğu CO2 emisyonunun azaltılması için çevreci araçların satışını teşvik ediyor. Yapılan araştırmalara göre, karbon CO2 emisyonunun yaklaşık yüzde 28'i ulaştırmadan, ulaştırma kaynaklı emisyonun da yüzde 84'ü karayolu ulaştırmasından kaynaklanıyor. Bunun yarısından fazlası da binek otomobiller tarafından gerçekleştiriliyor.

AB Direktifleri doğrultusunda yeni araçların CO2 emisyonu, 2012 yılında ortalama kilometrede 160 gramdan 130 grama düşürülecek ve Kyoto Protokolünün öngördüğü kilometrede 120 gram hedefine yaklaşılacak.

AB'de, 2012'de yeni üretilen araçların yüzde 65'i, 2013 yılında yüzde 75'i, 2014 yılında yüzde 80'i ve 2015'den sonra tamamı Direktif ile düzenlenen ortalama sınır olan 130 grama uyumlu olacak.

Halen 27 AB üyesi ülkeden 17'si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde kısmen ya da yakıt tüketimine göre vergi uyguluyor. Bunların 15'i elektrikli araçlar için vergi teşvikleri sunuyor.

Türkiye'de ise mevcut sistemde motorlu taşıtların vergilemesinde, araçların ''silindir hacmi'' ve ''yaş'' esas alınıyor. Silindir hacmi arttıkça araçların vergi miktarı artıyor, yaş arttıkça da vergi miktarı azalıyor.

Motor gücü yüksek olan araçların daha fazla vergi ödemesi çevresel bir unsur olarak ön plana çıkarılmak istense de, bu sisteme çevre kirliliğine daha fazla neden olan yaşlı araçların daha düşük miktarda vergilendirildiği eleştirileri yapılıyor.
escape
Gönderiler: 94
graphgraph
Şu an sitede değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Lütfen! Siz de üye olup ve mesaj yazarak Foruma katkıda bulunun.
 
#958
Cvp:Yeni MTV Sistemi 5 Yıl, 9 Ay önce Karma: 0
Konu ile ilgili haberler yayında ama ortada resmi birşey yok bekliyoruz bakalım. ama yeni araç alacaklar bu durumu göz önüne alarak araç satın alsalar iyi olacak.
Aşağıdaki de zaman da son yayınlanan haber
Enerji Verimliliği Strateji Belgesi, Yüksek Planlama Kurulu (YPK) tarafından kabul edildi. Belgeye göre düşük emisyonlu araçlar teşvik edilecek. Yaşlı araçlar kademeli olarak trafikten çekilecek. Toplu taşımada demiryolu yaygınlaştırılacak. Belge, sanayi kuruluşlarının da enerji verimliliğine yönelik tedbirler almasını öngörüyor.Enerjinin verimli kullanılması, enerjide arz güvenliğinin sağlanması ve dışa bağımlılığın azaltılmasını öngören Enerji Verimliliği Strateji Belgesi, Yüksek Planlama Kurulu'nca (YPK) onaylandı. Belgede öne çıkan unsur, enerji verimliliği için atılacak adımlara tarih sınırlaması getirilmesi oldu. Belgede, tüketicileri ilgilendiren hususların başında ise düşük emisyonlu araçların teşvik edilmesi ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi geliyor. Taşıtlar için çevreci vergilendirme rejimine geçilecek. Ancak bunun için Maliye Bakanlığı'nın düzenlemeleri belirleyici olacak. Maliye, en geç 24 ay içerisinde konuyla ilgili yasal düzenlemeleri yapacak.

Enerji Verimliliği Strateji Belgesi'yle ilgili çalışmaları Zaman, 13 Şubat 2011'de 'Eski araçlara vergi artırımı gündemde' ve 3 Nisan'da 'İkinci el oto piyasası, yaşlı araca yüksek vergiye kilitlendi' başlığıyla duyurmuştu. İlk taslak çalışmalarda, çevreci araçlara vergi kolaylığı ve 15 yaş üstü araçlara kademeli vergi artışı öngörülüyordu. Ancak, Maliye, bu uygulamaya karşı çıkmıştı. Belgenin yürürlüğe konulan haliyle Maliye'nin dediği oldu ve araçların yaş sınırı kaldırılıp yapılacak düzenleme için Maliye yetkilendirildi. Enerji Verimliliği Belgesi'nin uygulamaya konulması, sanayi sektörünü de yakından ilgilendiriyor. Artık sanayi kuruluşlarının makineden aydınlatmaya kadar enerjiyi verimli kullanmaları gerekiyor. Sanayi alt sektörlerinde, tasarruf potansiyelleriyle birlikte enerji verimliliğinde uygulanabilecek önlemler belirlenecek. Bunun için de, Enerji Verimliliği Kanunu'nda değişiklik yapılacak.

Strateji Belgesi, konutları da yakından ilgilendiriyor. Artık yeni yapılacak toplu konut projelerinde bu belge çerçevesindeki uygulamalar dikkate alınacak. Binaların enerji talepleri ve karbon emisyonları azaltılacak, yenilenebilir enerji kaynakları kullanan sürdürülebilir çevre dostu binaları yaygınlaştırılacak. Ayrıca, toplam kullanım alanı 10 bin metrekarenin üzerindeki ticarî ve hizmet binalarının tamamında, yürürlükteki standartları sağlayan ısı yalıtımı ve enerji verimli ısıtma sistemleri bulunacak. Belgeyle lüks konutlar da uygulama kapsamına alınıyor.

Belgede yer alan diğer bazı yenilikler şöyle: 2023 yılına kadar, ülke genelindeki kömürlü termik santrallerin atık ısı geri kazanımı dahil ortalama toplam çevrim verimleri yüzde 45'in üzerine çıkarılacak. Enerji ve güç miktarına göre kademelendirilmiş tarife, çok terimli sayaç ve akıllı şebeke uygulamaları hayata geçirilecek. Motorlu taşıtların birim fosil yakıt tüketimi azaltılacak; yük ve yolcu taşımacılığında demiryollarının ve şehir içinde toplu taşımanın payı artırılacak, şehir içi ulaşımda gereksiz yakıt sarfiyatı önlenecek ve çevreye zararlı emisyonlar düşürülecek.

Şehir ulaşım master planları hazırlanacak ve demiryolu ağırlıklı toplu taşımacılık teşvik edilecek. Belge, enerji verimliliğiyle ilgili atılacak adımlar konusunda her kuruma ayrı ayrı veya ortak görev yükleyip, süre kısıtlaması getiriyor. YPK tarafından kabul edilerek yürürlüğe giren 'Enerji Verimliliği Strateji Belgesi 2012-2023', Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı koordinatörlüğünde kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla hazırlandı.

Belgeyle 'Enerji verimliliği; enerjide arz güvenliğinin sağlanması, dışa bağımlılıktan kaynaklanan risklerin azaltılması, enerji maliyetlerinin sürdürülebilir kılınması, iklim değişikliği ile mücadelenin etkinliğinin artırılması ve çevrenin korunması' hedefleniyor. Belgenin uygulanmaya konulmasıyla, enerji üretimi ve iletiminden nihai tüketime kadarki bütün aşamalarında enerji verimliliği geliştirilecek. Uygulama sonucunda ise, 2023'te Türkiye'nin GSYİH başına tüketilen enerji miktarı (enerji yoğunluğu) 2011 yılı değerine göre en az yüzde 20 azaltılmış olacak.
privatearies
Gönderiler: 98
graphgraph
Şu an sitede değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Lütfen! Siz de üye olup ve mesaj yazarak Foruma katkıda bulunun.
 
#964
Cvp:Yeni MTV Sistemi 5 Yıl, 9 Ay önce Karma: 2
bu haberleri okuyunca belki bir kısmımız acaba benim mtv düşecek mi diyoruz ya işte bu yüzden çıkıyo bu haberler bence yoksa düşeceği falan yok olsa olsa yükselir
mert2009
Gönderiler: 52
graphgraph
Şu an sitede değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Lütfen! Siz de üye olup ve mesaj yazarak Foruma katkıda bulunun.
 
En üstSayfa: 1
Telif Hakkı © 2008 - 2017 Arac.Muayenesi.com . Tüm Hakları Saklıdır.
Araç Muayene ve araç sorgulama ile ilgili bilgiler bulunmaktdır.